Abstract
מאמר זה מציג פיתוח של מסגרת תאורטית לאנליטיקות למידה ארגוניות במוסדות להשכלה גבוהה. בשונה מאנליטיקות למידה רגילות, אנליטיקות למידה ארגוניות משמשות מגוון רחב הרבה יותר של בעלי עניין במוסדות להשכלה גבוהה. המאמר מציג מסגרת תאורטית ראשונית לפיתוח ושימוש באינדיקטורים (KPIs – Indicators Performance Key ,(שיסיעו לדרגים השונים במוסדות להשכלה גבוהה לקבל החלטות מבוססות-מידע ולכן מושכלות יותר. המסגרת התאורטית פותחה על ידי שילוב של שני מודלים: "מודל מדדי הביצוע הגלובליים" מתורת האילוצים ו"המודל למערכות מידע בארגונים" של גורי ומורטון. המסגרת התאורטית מתווה קווים מנחים לתהליך פיתוח ה-KPIs ולשימוש בהם כדי להגדיר יעדים, מדדי השוואה, ואבני דרך למעקב אחר היישום, כמו גם לצרכי למידה ארגונית. כל אלו ממוקדים בשיפור איכות ההוראה והלמידה במוסד, וביכולתו של המוסד להשיג את יעדיו הפדגוגיים. בנוסף, המאמר מדגים את יישום המסגרת המוצעת על אוניברסיטה תאורטית סינתטית כמודל שבו מתרחש התהליך ומלווה את ההדגמה עם דוגמאות ספציפיות מתחומי פעילות טיפוסיים של אוניברסיטאות. מודל זה נמצא בשלבים ראשונים של יישום במוסד ישראלי להשכלה גבוהה. (מתוך המאמר) מילות מפתח נוספות: אנליטיקות למידה, KPI.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הדיגיטלי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ בעריכת: דורית אולינק-שמש, אינה בלאו, ניצה גרי, אבנר כספי, יעל סידי, יורם עשת-אלקלעי, יורם קלמן, איל רובין) |
Place of Publication | רעננה |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה, מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ע"ש צ'ייס |
Pages | 18 (2023), 62ע-69ע |
Number of pages | 52 |
State | Published - 2023 |
IHP publications
- IHP
- Evaluation
- Measurement
- Organizational learning
- Universities and colleges
- למידה ארגונית
- מדדי ביצוע
- מדידה והערכה
- מוסדות להשכלה גבוהה