מורים, תלמידים והוריהם בהטמעת שינוי טכנולוגי: שימוש במערכת משו"ב לניהול למידה

אינה בלאו, מירה המאירי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במחקר המתואר במאמר זה נבדקה הטמעתה של מערכת משו"ב (מיידיות, שקיפות ובקרה) לניהול למידה בעשרה בתי ספר על-יסודיים במהלך השנים תשס"ז, תשס"ח ותשס"ט. נמצא כי חל גידול ניכר במספר הכניסות למערכת של עובדי הוראה, תלמידים והורים, לשם שיתוף במידע באמצעות הזנת נתונים יום-יומיים ושליחת הודעות לצוות העובדים. חלק מבתי הספר השתמשו במערכת משו"ב ליצירת קשר עם משפחות התלמידים, ובאלה נמדדה רמת אינטראקטיביות גבוהה יותר בקרב עובדי ההוראה. הזנת נתונים רבים על ידי עובדי ההוראה הביאה להגדלת מספר הכניסות למערכת של תלמידים ושל הוריהם. אימהות נכנסו למערכת פי שלושה כמעט יותר מאבות, אימצו את הטכנולוגיה בקצב מהיר יותר ו"ניצלו" יותר את נכונותם של עובדי הוראה להזין נתונים יום-יומיים, כדי להתעדכן בנוגע לילדיהן. (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)105-138
Number of pages34
Journalדפים
Volume54
StatePublished - 2012

IHP publications

  • IHP
  • Education -- Parent participation
  • Information networks
  • Learning
  • School children
  • Schools
  • Teachers
  • Technological innovations

Cite this