Abstract
אורח החיים של ילדים בעולם המפותח עבר מהחוץ לבית פנימה, ולכן חלה התרחקות רגשית ופיזית של הילדים מהסביבה הטבעית. הספרות המחקרית מצביעה על חשיבות הקשר לטבע בילדות להתפתחות הקוגניטיבית, הפיזית, הרגשית והחברתית של תלמידים ולאימוץ עמדות פרו-סביבתיות באמצעות למידה חוץ-כיתתית. הטמעה ראויה של למידה חוץ-כיתתית תלויה בקיום מדיניות בנושא. מטרת הסקירה היא לזהות מאפיינים של מדיניות למידה חוץ-כיתתית בהיבטים שונים ופערים בין המדיניות ליישום. כדי לצמצם את הפערים הקיימים ולהצליח ליישם מדיניות למידה חוץ-כיתתית המאמר מצביע על חשיבותם של חיבור בין אנשי החינוך בשדה לקובעי המדיניות, קביעת מדיניות מותאמת לתרבות המקומית, שתומכת ביישום הלמידה החוץ-כיתתית בשדה, ויצירת מדיניות אחת שאינה עומדת בסתירה לתפיסת מדיניות החינוך הכוללת. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Journal | אקולוגיה וסביבה |
State | Published - 2022 |
Externally published | Yes |
IHP publications
- IHP
- Education and state -- Israel
- Environmental education
- Outdoor education