למידה משולבת של תוכן מדעי ותקשוב יצירתי תוך בניית הדמיות

Translated title of the contribution: Integrated Learning of Science and Creative Computing through Simulation Design

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

מחקר זה עוסק בלמידה משולבת של תוכן מדעי באמצעות בניית הדמיה בעזרת כלי טכנולוגי-תכנותי (תוכנת Scratch). תלמידי כתות ז' השתתפו בפעילות בה נפגשו לראשונה עם תכנים משני סוגים, ללא התערבות מורה. התוכן הראשון עסק בגנטיקה: התלמידים צפו בסרטון קצר המסביר את תפקיד הגנים בקביעת תכונת הגובה של צמחים. התוכן השני עסק בתכנות הדמיה בעזרת תוכנת Scratch. ממצאי המחקר הנוכחי הראו כי כעבור פחות משעתיים של עבודה, התלמידים הצליחו לבנות הדמיה בתוכנת Scratch. מאידך, נמצא כי הידע הקונספטואלי בגנטיקה שרכשו התלמידים היה מצומצם.
Translated title of the contributionIntegrated Learning of Science and Creative Computing through Simulation Design
Original languageHebrew
Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
Publisherהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
Pages276-277
Number of pages2
StatePublished - 2016
Eventהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי:: הכנס האחד-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, Israel
Duration: 16 Feb 201617 Feb 2016
https://www.openu.ac.il/innovation/chais2016/

Conference

Conferenceהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי:
Country/TerritoryIsrael
Cityרעננה
Period16/02/1617/02/16
Internet address

IHP publications

  • IHP
  • Computer-assisted instruction
  • Imaging systems
  • Knowledge and learning
  • Science -- Study and teaching
  • הדמיה
  • הוראה ולמידה מתוקשבות
  • ידע
  • מדעים -- לימוד והוראה

Cite this