Abstract
הכשרה מקצועית מושפעת מהגעתן של טכנולוגיות לחיינו וצופנת בחובה אפשרויות מרובות להשבחת ההוראה והלמידה. מחקר זה בחן קורס להתפתחות מקצועית של מובילי-תקשוב אשר שילב מפגשי פנים-אל-פנים יחד עם למידה בסביבה מקוונת סינכרונית ו/או א-סינכרונית, תוך מתן אפשרות לבחירת קורסים מקוונים מתוך כוורת קורסים. למידה מקוונת דורשת תהליכי למידה בהכוונה עצמית כמתואר במודל ללמידה בהכוונה-עצמיתRSRLM-) revised self-regulated learning model; Nodoushan, 2012 ). 174 מובילי תקשוב הפועלים במסגרת התוכנית להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21, התבקשו לתאר בסיום ההשתלמות מה למדו על עצמם כלומדים עצמאיים. בנוסף, נערכו 13 ראיונות מובנים למחצה לשם הבנת תהליכי הלמידה בהכוונה-עצמית, האתגרים, אסטרטגיות הלמידה ואופי יישום התכנים שנלמדו בכיתות. כל שבעת מרכיבי מודל RSRLM קיבלו ביטוי בממצאים, תוך דגש על חשיבות ניהול הזמן, מוטיבציה, פיתוח אסטרטגיות למידה מגוונות, יצירת תחושת מחויבות ומסוגלות, ניהול וניטור הרלוונטיים להתפתחות מקצועית בכלל ולהתפתחות מקצועית מקוונת בפרט. המשתתפים ציינו כי הלמידה מתוך בחירה, כלומדים עצמאיים, ענתה על צרכים כמו: למידה מתוך התנסות ודוגמאות, התקדמות בקצב אישי, ותקשורת תדירה עם המרצה. בנוסף, נמצאה חשיבות לפרק הזמן שעבר ממועד סיום הקורס ועד להטמעה בבתיה"ס, כאשר בראיונות מאוחרים עלה כי הזמן שעבר אפשר למובילי-התקשוב ליישם בצורה טובה יותר את הנלמד בקורסים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: |
Subtitle of host publication | כנס צ'ייס השלושה עשר למחקרי טכנולוגיות למידה |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 93-104 |
Number of pages | 12 |
Volume | 13 |
State | Published - 2018 |
Event | האדם הלומד בעידון הטנולוגי : כנס צ'ייס השלושה עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, Israel Duration: 20 Feb 2018 → 21 Feb 2018 https://www.openu.ac.il/innovation/chais2018/program.html |
Conference
Conference | האדם הלומד בעידון הטנולוגי |
---|---|
Country/Territory | Israel |
City | רעננה |
Period | 20/02/18 → 21/02/18 |
Internet address |
IHP publications
- IHP
- Computer-assisted instruction
- Self-culture
- Teachers
- Teachers -- In-service training