למידה ארגונית באמצעות מודל תמיכה משולב - אמוציונאלי ואינסטרומנטאלי: ניתוח מקרה

דפנה קריב, רויטל אלטברגר, טלי היימן

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

הצרכים הדינאמיים והמשתנים של העובדים בארגון הביאו לפיתוחן של קבוצות תמיכה הממוסדות בארגון ואף יזומות על ידי הנהלת הארגון, למטרת למידה ארגונית, שיתוף בידע ותמיכה הדדית. אחד היעדים המוצהרים של הפעלת הקבוצות הללו היא ליצור בסיס להמשכיות של מפגשי העובדים-עמיתים דרך הפעלתם האוטונומית למטרת שיתוף ותמיכה שוטפים. במאמר זה יוצגו שני תהליכים כאלו של פיתוח קבוצות תמיכה אשר יושמו ופותחו בשני ארגונים שונים. המאמר יתבסס על המודל של JOHNSON AND JOHNSON (1997) ויבחן האם שלב לקיחת האחריות על התהליך על-ידי משתתפי קבוצת התמיכה אכן ממומש ומיושם בשני התהליכים, זאת, כמנבא למיסוד של תהליך אוטונומי של הקבוצות בהמשך הדרך. יידונו מסקנות ראשוניות ויישומים אפשריים של שיטות התמיכה
Original languageHebrew
Pages (from-to)52-61
Number of pages10
Journalמשאבי אנוש: ירחון
Volume204
StatePublished - 2004

IHP publications

  • IHP
  • Employees
  • Intergroup relations
  • Organizational learning
  • Social groups

Cite this