לכשהרע הופך לטוב: מידע שלילי שאינו רלוונטי מגביר רושם חיובי

מירב שהם, שרית מולדובן, יעל שטיינהרט

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מחקר זה בוחן את ההשפעה של ביקורת מקוונות שליליות, המופיעות לצד ביקורת חיוביות וכוללות מידע לא רלוונטי על המוצר או השירות, על הערכות ובחירות של צרכנים. אנו מראות כי ביקורות שליליות לא רלוונטיות אלו דווקא מחזקות את הרושם החיובי כלפי המוצר והשירות. זה קורה משום שהצרכנים מרגישים בטוחים יותר במידע שיש להם על המוצר, ובעיקר משום שהתוכן של המידע השלילי הלא רלוונטי מלמד כי למוצר אין חסרונות אמיתיים. סדרה של מחקרים בקרב מאות משתתפים על מגוון מוצרים ושירותים (מוצרי אלקטרוניקה, קורסים אקדמיים וסבונים) מספקת תמיכה להשפעה החיובית של ביקורת שלילית בעלת מידע לא רלוונטי לצד ביקורת חיובית. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)24-31
Number of pages8
Journalחידושים בניהול
Volume6
StatePublished - 2020

IHP publications

  • IHP
  • Consumers
  • Consumers -- Psychological aspects
  • Electronic information resources
  • Internet searching
  • Manufactures
  • Relevance

Cite this