Abstract
לאחר השלמת 'סדר העבודה' בקדושתאות ליום הכיפורים באה חטיבת פיוטים המתארת את שבחי הכוהן הגדול ואת השבר הנורא שנגרם מביטול עבודת בית המקדש. בתוך סדרה זו בולט עד מאוד - עד לימינו אנו - פיוט המתאר את מראהו הנהדר של הכוהן הגדול לאחר יציאתו בשלום מבית קודשי הקודשים. הפיוט, מעמיד בפני המתפללים סדרה של עשרים ושניים דימויים המשווים את מראהו של הכוהן הגדול לגרמי שמים, לצמחים, לסממני מלוכה, ועוד. על פי מאפייניו הפואטיים, ובעיקר היעדר החריזה יש לשייך פיוט זה לתקופת הפייטנות הקדם-קלסית. המאמר דן באופיה של הלשון הציורית ובמאפייניהם הפואטיים של שלוש פיוטים מן הגניזה הקהירית.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 165-188 |
Number of pages | 24 |
Journal | גנזי קדם |
Volume | ה |
State | Published - 2009 |
IHP publications
- IHP
- Cairo Genizah
- Ecclesiasticus
- Jewish high priests
- Piyyutim
- גניזה קהירית
- דימוי (ספרות)
- כוהן גדול
- ספרים חיצוניים. בן-סירא
- פיוטים
RAMBI publications
- RAMBI
- Bible -- In literature
- Cairo Genizah
- Piyyutim
- Yom Kippur -- Liturgy