@inbook{dde0a6ec409e41dc8275dd8a9fe58af6,
title = "חינוך לקיימות כמקדם קהילתיות: בית-ספר אפק , ראש-העין כמקרה בוחן",
abstract = "במאמר זה, המחברות מציגות את גישת ה{"}חינוך לקיימות{"}, שמדגישה את מחויבות האדם להתייחס בדרך הוליסטית ביחסי הגומלין בין חברה, כלכלה וסביבה. חינוך לקיימות נועד לפתח הבנה ומודעות למורכבות של סוגיות סביבתיות ולעצב אזרחים שמגלים אחריות ופועלים בדרך המתחשבת בסביבה, בזולת ובדורות הבאים, הן כיחידים והן כחלק מקהילה. גישה זו מיושמת מזה שני עשורים כתפיסה כוללת של בית הספר הממלכתי-ניסויי לקיימות אפק, שחרט על דגלו לקדם קיימות בקרב תלמידיו, קהילת בית-הספר והקהילה הרחבה. יישום תפיסת הקיימות באופן נרחב בבית הספר שמדגים חינוך לקיימות ברמה ארצית משמש דוגמה למוסד חינוכי ששואף להשפיע באופן מתמשך על הקהילה ועל חוסנה. החוסן הקהילתי והקהילתיות נתפסים בבית הספר כחלק בלתי נפרד מהחינוך לקיימות.",
author = "דפנה גן and דפנה רודיק and איריס אלקחר and איריס בוצר",
note = "שער 3: קידום קיימות במערכות ובמבנים קיימים",
year = "2023",
language = "עברית",
series = "הסדרה לקיימות וסביבה",
publisher = "רסלינג",
pages = "341--369",
editor = "מלי נבו and יורם רייך and ליה לוין and דניאל מישורי",
booktitle = "לשׁמרה",
}