חינוך לקיימות כמקדם קהילתיות: בית-ספר אפק , ראש-העין כמקרה בוחן

דפנה גן, דפנה רודיק, איריס אלקחר, איריס בוצר

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

במאמר זה, המחברות מציגות את גישת ה"חינוך לקיימות", שמדגישה את מחויבות האדם להתייחס בדרך הוליסטית ביחסי הגומלין בין חברה, כלכלה וסביבה. חינוך לקיימות נועד לפתח הבנה ומודעות למורכבות של סוגיות סביבתיות ולעצב אזרחים שמגלים אחריות ופועלים בדרך המתחשבת בסביבה, בזולת ובדורות הבאים, הן כיחידים והן כחלק מקהילה. גישה זו מיושמת מזה שני עשורים כתפיסה כוללת של בית הספר הממלכתי-ניסויי לקיימות אפק, שחרט על דגלו לקדם קיימות בקרב תלמידיו, קהילת בית-הספר והקהילה הרחבה. יישום תפיסת הקיימות באופן נרחב בבית הספר שמדגים חינוך לקיימות ברמה ארצית משמש דוגמה למוסד חינוכי ששואף להשפיע באופן מתמשך על הקהילה ועל חוסנה. החוסן הקהילתי והקהילתיות נתפסים בבית הספר כחלק בלתי נפרד מהחינוך לקיימות.
Original languageHebrew
Title of host publicationלשׁמרה
Subtitle of host publicationקהילות מקיימות ואקולוגיות בישראל
Editorsמלי נבו, יורם רייך, ליה לוין, דניאל מישורי
Place of Publicationתל אביב
Publisherרסלינג
Pages341-369
Number of pages29
StatePublished - 2023

Publication series

Nameהסדרה לקיימות וסביבה
Publisherרסלינג

IHP publications

  • IHP
  • Communitarianism
  • Education, Elementary
  • Education -- Experimental methods
  • Open plan schools

DanaCode

  • DanaCode
  • 058500016878

Cite this