האם החינוך הוא מסלול התיקון של המזרחים בישראל? בסקירהקצרה זו אבקש לעמוד על מעמדו ועל תפקידו העכשווי של החינוךבהקשר ההיסטורי של מערכת החינוך בישראל. לאחר סקירה שלשלבי התפתחותה, אני מציע לבחון את יחסיה של מערכת החינוךהישראלית עם האזרחים יוצאי ארצות ערב והמזרח לאור התהוותםשל שני רעיונות מרכזיים המנחים את מדיניות החינוך : אינטגרציהובחירה. מונחים אלה רווחים בשיח החינוכי ונראה כי הם מבטאיםערכים ותוכניות לימודים מובנים מאליהם ומוסכמים על הכול. כאןאציע לחשוב על העמימות שבמושגים אלה ועל היותם כלי פוליטיהמסמן את נוכחותה של חשיבה אתנית בעיצוב מדיניות החינוך,אשר מאפשרת למדינה להכריז על רצונה לצמצם את הפעריםבחינוך ובחברה ובה בעת ליצור את התנאים להמשך קיומם.
| Original language | Hebrew |
|---|
| Title of host publication | לבנה שחורה |
|---|
| Subtitle of host publication | מזרחים ומזרחיות כותבים מציאות ישראלית חדשה |
|---|
| Editors | רעות ריינה-בנדריהם, יסמין הלוי, הני זובידה |
|---|
| Place of Publication | בני ברק |
|---|
| Publisher | הקיבוץ המאוחד |
|---|
| Pages | 190-196 |
|---|
| Number of pages | 7 |
|---|
| ISBN (Print) | 9789650213527, 965021352X |
|---|
| State | Published - 2024 |
|---|
| Name | קו אדום |
|---|
| Publisher | הקיבוץ המאוחד |
|---|