"הרעיון של מחקר איכותני הובן, אך הראש עדיין פועל בתפיסה כמותית": אפיסטמולוגיות מחקר וחסמי למידה של סטודנטים בקורס שיטות מחקר איכותניות

Translated title of the contribution: "I understand the concept but my head still thinks quantitatively":: Research epistemologies and students' learning-obstacles of qualitative methodology

הילה לוינשטיין-ברקאי, Hila Lowenstein-Barkai, דנה קפלן

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחקר המוצג במאמר מבקש לבחון מהו הידע המקדים של סטודנטים למדעי החברה על מחקר חברתי, אשר עלול, לאור הספרות המחקרית, להיות חסם ללמידה של שיטות מחקר איכותניות.
Translated title of the contribution"I understand the concept but my head still thinks quantitatively":: Research epistemologies and students' learning-obstacles of qualitative methodology
Original languageHebrew
Pages (from-to)295-314
Journalעיונים בחינוך: כתב עת למחקר בחינוך
Volume13-14
StatePublished - 2016

Fingerprint

Dive into the research topics of '"I understand the concept but my head still thinks quantitatively": Research epistemologies and students' learning-obstacles of qualitative methodology'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this