הרחבת מודל 'הכיתה ההפוכה' באמצעות למידה דיגיטלית בהכוונה עצמית - אישית ושיתופית - בקורס אקדמי

תמר ענבל-שמיר, אינה בלאו

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

שימוש מושכל בטכנולוגיה מאפשר למרצה לנהל את הוראתו מתוך גמישות פדגוגית, בדרך של למידה פעילה, באמצעות תמיכה אישית וקבוצתית. חקר המקרה המוצג להלן מציג יישום של רעיונות פדגוגיים המתייחסים להוראה ולמידה בעידן הדיגיטלי. העקרונות הללו נבחנו בהקשר של תפקיד המרצה, תפקיד הלומד, שזירת דרכי הערכה ומאפייני שילוב הטכנולוגיה. המחקר התבצע בשיטה איכותנית, בקורס המשלב מפגשים פנים-אל-פנים, סינכרוניים וא-סינכרוניים. במחקר השתתפו 36 סטודנטים לתואר שני, הלומדים לתואר שני בחינוך באוניברסיטה הפתוחה. המאמר מנתח את חווית הלמידה ופרשנותה כפי שהוצגה על-ידי הסטודנטים. מתוך הממצאים גובש מודל המרחיב את המודל המסורתי המקובל המכונה 'כיתה הפוכה' ('flipped classroom') באמצעות רעיונות פדגוגיים נוספים הנשענים על גישת 'למידה מרחוק בהכוונה עצמית' ('self-regulated distant learning') יחד עם עקרונות של למידה שיתופית ודיגיטלית. שילוב כזה אפשר להציג מבט הוליסטי נרחב בהקשר של תפקיד הטכנולוגיה ככלי יצירה בידי הלומדים וככלי תקשורת, כאשר הלמידה הפעילה מתבצעת בכיתת הלימוד ו/או בבית. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)16-31
Number of pages16
Journalגדיש: ביטאון לחינוך מבוגרים
Volume16
StatePublished - 2016

IHP publications

  • IHP
  • Active learning
  • College students
  • Computer-assisted instruction
  • Distance education
  • Flipped classrooms
  • Lecturers
  • Self-culture
  • Team learning approach in education
  • הוראה ולמידה מתוקשבות
  • כיתה הפוכה
  • למידה בקבוצות
  • למידה מרחוק
  • למידה עצמית
  • למידה פעילה
  • מרצים
  • סטודנטים

Cite this