הפקולטה ללימודי ההונאה: התמודדות עם הונאה בלמידה באקדמיה - החטא ועונשו

Translated title of the contribution: The Faculty of Dishonesty Studies: Coping with Academic Dishonesty in Academia – Crime and Punishment

עדי פרידמן, אינה בלאו, יורם עשת

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

בשנים האחרונות, תופעת ההונאה בלמידה ‏(academic dishonesty) ‏ תופסת תאוצה בקרב סטודנטים באקדמיה, כאשר חלק לא מבוטל ממנה מתבצע בסיוע כלים טכנולוגיים כגון טלפונים חכמים ורשתות חברתיות. מחקר זה מתמקד בתופעת ההונאה בלמידה באקדמיה, עם וללא כלים דיגיטליים. מטרת המחקר היא לנתח את מקרי ההונאה בלמידה הנפוצים בקרב סטודנטים, את הסיבות אשר הובילו את הסטודנטים לביצוע ההונאה וכן את חומרת העונשים שקיבלו בעקבות גילוי ההונאה. תופעת ההונאה בלמידה מנותחת במחקר בעזרת המודל של סוגי הונאה בלמידה Pavela (1997), המורכב מארבעת סוגי ההונאה: רמאות - שימוש מכוון בחומר לימוד אסור; פלגיאריזם - שימוש בתכנים של אחרים ללא ציון המקור; פברוק - המצאה מכוונת של מידע; סיוע לאחרים. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionThe Faculty of Dishonesty Studies: Coping with Academic Dishonesty in Academia – Crime and Punishment
Original languageHebrew
Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה
Publisherהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
Pages250-251
Number of pages2
StatePublished - 2015

IHP publications

  • IHP
  • College students
  • Education, Higher
  • Fraud
  • חינוך גבוה
  • סטודנטים
  • רמאות

Cite this