הכיתה המשולבת: עמדות מורים כלפי תלמידים עם וללא לקות למידה

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחקר התמקד בבחינת עמדות של מורים כלפי תלמידים עם וללא לקות למידה, הלומדים בכיתות משולבות בחטיבות הביניים. שבעים מורי חטיבת ביניים, המלמדים בכיתות רגילות, השתתפו בתכנית שנתית להסבה להוראה בכיתות משלבות, ולקחו חלק במחקר זה. מניתוח הממצאים עולה, שהמורים תגמלו יותר והענישו פחות תלמידים אשר משקיעים מאמץ רב בלימודיהם, ללא תלות באבחון לקות למידה. כמו כן, המורים דיווחו על תגובה כעוסה גבוהה יותר כלפי חוסר השקעה מצד תלמידים שאינם לקויי למידה, ותחושת רחמים גבוהה יותר כלפי תלמידים לקויי למידה, בהשוואה לתלמידים ללא לקות. במאמר יידונו השפעות אפשריות של התייחסויות אלה על מערכת החינוך
Original languageHebrew
Pages (from-to)152-165
Number of pages14
Journalדפים: כתב-עת לעיון ולמחקר בחינוך
Volume38
StatePublished - 2004

IHP publications

  • IHP
  • Attitude (Psychology)
  • Junior high school students
  • Learning disabilities
  • Mainstreaming in education
  • Teacher-student relationships
  • Teachers
  • לקות למידה
  • מורים
  • מורים ותלמידים
  • עמדות
  • שילוב ילדים עם מוגבלות במוסדות חינוך רגילים
  • תלמידים בחטיבת הביניים

RAMBI publications

  • RAMBI
  • Special education -- Israel

Cite this