Abstract
מערכת החינוך ואנשי החינוך הסביבתי אותגרו בעקבות מגפת הקורונה. המערכת עברה באופן חד להוראה מרחוק. חוסן המערכת האקולוגית-החברתית תלוי ביכולת ההתאמה של המערכת למשבר ובמידת השינוי שנדרש ממנה בתגובה. חינוך סביבתי, כחלק מהמערכת האקולוגית-חברתית, יכול לחולל שינוי בחברה ובסביבה ולקדם תפיסות מקיימות, ולכן חשוב לבחון את אופן ההתנהלות של מחנכים סביבתיים ואת הדרכים שבחרו לקרב את התלמידים לטבע בזמן סגר. במחקר בוצעו 16 ראיונות ונותחו מסמכים שפיתחו מחנכים סביבתיים באפריל 2020. הממצאים מצביעים על יצירתיות של המחנכים הסביבתיים, תוך שימוש במגוון אמצעי הוראה שאפשרו יצירת קשר בין-אישי עם התלמידים וניצול המרחב (100 מטר) לצורך התבוננות, חקר ולמידה מעמיקה אישית, חברתית וסביבתית. תרומת המחקר הזה בהתבוננות על משבר הקורונה בהיבט של חינוך סביבתי בהקשר של מערכות אקולוגיות-חברתיות, ובהצגת האתגרים וההזדמנויות של מחנכים סביבתיים שהביאו לפיתוח אמצעי הוראה מגוונים להתמודדות עם המשבר והצורך ללמד מרחוק. המלצות המחקר כוללות התייחסות לאנשי חינוך, לקובעי מדיניות ולאנשי סביבה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Journal | אקולוגיה וסביבה |
State | Published - 2020 |
Externally published | Yes |
IHP publications
- IHP
- Computer-assisted instruction
- Sustainability
- Active learning
- Distance education
- Biotic communities
- Environmental education
- COVID-19 (Disease)
- Outdoor education
- Crisis management
- COVID-19 Pandemic, 2020-