ההשכלה הגבוהה כמשאב חברתי: מיפוי קריטריונים לחלוקה צודקת על פי מודל מערכתי

רונית בוגלר, שמואל שי

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המאמר עוסק בשאלות מרתקות , הנוגעות למיפוי קריטריונים של חלוקה צודקת של משאב ההשכלה הגבוהה . ההשכלה הגבוהה מוצגת כמשאב חברתי מוגבל . כמו לגבי כל משאב נדיר או מוגבל , לחברה יש אינטרס חיוני לחלקו על פי כללי צדק ידועים ומוסכמים . הדיון של בוגלר ושי בוחן ארבעה מושגי יסוד , שעליהם מושתת רעיון החלוקה הצודקת של השכלה גבוהה , על פי מודל מערכתי : שוויון , הוגנות , תועלת וחוק , תוך מתן דוגמאות מישראל וממדינות אחרות . (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationנגישות להשכלה גבוהה: היבטים חברתיים ותהליכי מיון (קובץ בעריכת שרה גורי-רוזנבליט)
Place of Publicationירושלים
Publisherמכון ון ליר
Pages26-36
Number of pages11
StatePublished - 2000

IHP publications

  • IHP
  • College students
  • Distributive justice
  • Education, Higher
  • Educational equalization
  • Social justice
  • System theory
  • Universities and colleges
  • הוגנות
  • חינוך גבוה
  • מוסדות להשכלה גבוהה
  • סטודנטים
  • צדק חברתי
  • צדק חלוקתי
  • שוויון הזדמנויות בחינוך
  • תאוריית המערכות
  • תועלתנות (פילוסופיה)

Cite this