Abstract
המאמר עוסק בשאלות מרתקות , הנוגעות למיפוי קריטריונים של חלוקה צודקת של משאב ההשכלה הגבוהה . ההשכלה הגבוהה מוצגת כמשאב חברתי מוגבל . כמו לגבי כל משאב נדיר או מוגבל , לחברה יש אינטרס חיוני לחלקו על פי כללי צדק ידועים ומוסכמים . הדיון של בוגלר ושי בוחן ארבעה מושגי יסוד , שעליהם מושתת רעיון החלוקה הצודקת של השכלה גבוהה , על פי מודל מערכתי : שוויון , הוגנות , תועלת וחוק , תוך מתן דוגמאות מישראל וממדינות אחרות . (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | נגישות להשכלה גבוהה: היבטים חברתיים ותהליכי מיון (קובץ בעריכת שרה גורי-רוזנבליט) |
Place of Publication | ירושלים |
Publisher | מכון ון ליר |
Pages | 26-36 |
Number of pages | 11 |
State | Published - 2000 |
IHP publications
- IHP
- College students
- Distributive justice
- Education, Higher
- Educational equalization
- Social justice
- System theory
- Universities and colleges
- הוגנות
- חינוך גבוה
- מוסדות להשכלה גבוהה
- סטודנטים
- צדק חברתי
- צדק חלוקתי
- שוויון הזדמנויות בחינוך
- תאוריית המערכות
- תועלתנות (פילוסופיה)