Abstract
בדיון בנושא חינוך בתחום שינוי אקלימי משתתפות ומשתתפים נציגי משרדי הממשלה המובילים את המהלך (משרדי החינוך והגנת הסביבה), מהאקדמיה ומארגון המוביל חינוך סביבתי, וכן ישנה נציגות של מורים, תלמידים והורים. העמקה בקריאת הרב-שיח, הכולל מגוון עמדות ותפיסות, תחדד עבור הקוראים הבנה של מורכבות החינוך בתחום שינוי האקלים, ההיבטים המגוונים שראוי שייכללו בו, העקרונות והדרכים השונות ליישומו. רב-שיח זה נכתב על רקע השקת תוכנית לימודים ארצית חדשה בתחום שינוי האקלים, והוא מתייחס גם לייחודיות התוכנית, לתרומתה הפוטנציאלית לדור העתיד של החברה הישראלית ולאתגרים העומדים בפני מערכת החינוך בתחום זה. התוכנית היא חלק מהמאמץ שאנשי חינוך בישראל נדרשים לו במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות במטרה להקל על ההתמודדות עם ההשלכות של שינוי האקלים. במסגרת רב השיח מתפרסמים הקטעים הבאים: "תוכנית משרד החינוך בתחום שינוי האקלים" מאת גילמור קשת ואפרת עילם; "עיצוב תמונת העתיד הרצוי מבחינה ערכית המתבססת על ראיית מקומו של האדם כחלק ממערכת אקולוגית מאוזנת" מאת זיוית לינדר; "עקרונות לחינוך בתחום שינוי האקלים" מאת נירית לביא אלון וטלי טל; "מה למשבר האקלים ולמורים בחינוך הפורמלי" מאת אסף שוורץ; "חינוך אקלימי – חינוך חובה: חינוך אקלימי בראי הנוער" מאת ניצן שמיר ואורי רמון; "גם הורים הם מחנכים ‒ תפקידם של ההורים בחינוך בתחום שינוי האקלים בבתי הספר" מאת יוני קוזלובסקי; בעיה עולמית – סדר יום מקומי: "קידום חינוך בתחום שינוי האקלים במסגרת הרשויות המקומיות" מאת אורית משעל; "ארגוני סביבה כמקדמי חינוך אקלימי בישראל: הרשת הירוקה כדוגמה" מאת חגית גפן; "איך מקדמים חינוך בתחום שינוי האקלים במערכת החינוך? תובנות ארגוניות מהעיר ניו יורק" מאת פרופ' אורן פזמוני-לוי.
Original language | Hebrew |
---|---|
Journal | אקולוגיה וסביבה |
State | Published - 2022 |
Externally published | Yes |
IHP publications
- IHP
- Education -- Parent participation
- Environmentalism
- Environmental quality
- Political participation
- Environmental quality -- Study and teaching
- Human ecology
- Education -- Curricula
- Education and state -- Israel
- Teachers
- Local government
- Environmental education
- Global warming
- Climatic changes