Abstract
שילובם של טלפונים חכמים בתהליכי למידה, איתם מגיעים תלמידים, בעיקר בחטיבת ביניים וחטיבה עליונה, לבית הספר, מאפשר למידה חדשנית, מאתגרת ורלוונטית. למרות זאת, חלק מההורים מביעים התנגדות נחרצת לשילובם בבית הספר. 50 הורים השתתפו במחקר חלוץ זה שמטרתו היא לבדוק מהם גורמי הדחייה העומדים בבסיס התנגדותם והקשר בין גורמים אלו לבין עוצמת התנגדותם. ההתנגדות לשימוש בטלפונים חכמים נמדדה ביחס לארבעה גורמי דחייה: פדגוגי, חברתי, סביבתי וכלכלי. עוצמת הדחייה נמדדה על סולם ש ל 6 דרגות: אי התנגדות, התנגדות פסיבית וארבע רמות של התנגדות פעילה. נמצא כי הורים מתנגדים לשימוש ילדיהם בטלפונים חכמים בלמידה בעיקר ממניעים חברתיים, סביבתיים (בריאותיים) וכלכליים, ופחות ממניעים פדגוגיים. גורמי הדחייה שנמצאו בעלי הקשר החזק ביותר לעוצמת ההתנגדות הם גורמי הדחייה הפדגוגיים, הסביבתיים והחברתיים, ובקשר בינוני לגורם הדחייה הכלכלי. מידת ההתנגדות החמורה ביותר – פנייה למשרד החינוך וערכאות משפטיות - נמצאה קשורה דווקא למניעים הפדגוגיים, ומצביעה על כך שהורים אינם מאמינים בפוטנציאל של הטלפונים החכמים להעצים תהליכי הוראה ולמידה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 203-209 |
Number of pages | 7 |
State | Published - 2018 |
IHP publications
- IHP
- Computer-assisted instruction
- Parents
- Rejection (Psychology)
- Smartphones