Abstract
אם צריך לסכם את הבמאי ברטראן טאברנייה בביטוי אחד, יהיה זה "צרפת הישנה והטובה". כמו "ארץ ישראל הישנה והטובה", גם בצרפת קיימת רומנטיזציה של העבר, אז כשהעם הצרפתי היה טוב יותר, ערכי יותר, הומוגני יותר, מאוחד יותר. אלא שבמאה העשרים ואחת, כל אותם ערכים נשמעים לא רק מיושנים אלא גם לא תמיד רלוונטיים. צרפת שינתה את פניה ללא הכר וטאברנייה הבמאי והאיש נותר שבוי במה שצרפת פעם הייתה, בדימויי מולדתו שאהב לאהוב. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Journal | סינמטק |
State | Published - 2022 |
IHP publications
- IHP
- קולנוע -- צרפת
- Motion pictures -- France
- טברניה, ברטרן