Abstract
בניגוד למדינות אירופיות רבות אחרות, הרכבת לא נתפסה ברחבי העולם הגרמני של המאה התשע-עשרה כמנוגדת לכפריות או לטבעיות, אלא כחלק מהנוף הפסטורלי, יחד עם הנהר, העצים וחיות המשק. מאמר זה סוקר דימויים חזותיים של רכבות שהופיעו בהדפסים ובגלויות דואר, כדי לבחון את התפתחות הדימוי החזותי הגרמני, אם אכן קיים דימוי מאוחד כזה, ובעיקר את התהליך שהוביל להפיכת הרכבת ל"טבעית". אף על פי שגורמים בעלי אינטרס, כגון חברות רכבת, אליטות מקומיות ומוציאים לאור יזמו ועודדו את הדימויים השונים, האיקונוגרפיה שהשתמשו בה הייתה תוצאה של תרבות חזותית גרמנית שהתקיימה ללא תלות ביוזמות אלו. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | "I Can Smell the German Linden Trees": "Natural" Railways in German Landscape Pictures and Postcards |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 10-21 |
Number of pages | 12 |
Journal | זמנים: רבעון להיסטוריה |
Volume | 149 |
State | Published - 2024 |
IHP publications
- IHP
- Art, German
- Germany -- History
- Image (Philosophy)
- Industrialization
- Landscapes
- Modernism (Aesthetics)
- Nature in art
- Postcards
- Prints
- Railroads -- Germany
- Railroads -- History
- Technology -- History
- Visual communication
- Visual perception