Abstract
המונח "אוריינות דיגטלית" מתאר לא רק את היכולת להשתמש בתוכנה או להפעיל מכשיר דיגיטלי; הוא כולל מגוון רחב של מיומנויות מורכבות בתחומים שונים: הקוגניטיבי, המוטורי, הסוציולוגי והרגשי. משתמשים זקוקים למיומנויות אלה כדי לפעול ביעילות בסביבה דיגיטלית: "לקרוא" הוראות מממשקים גראפיים; להשתמש בשיעתוק דיגיטלי של חומרים קיימים כדי ליצור חומרים חדשים ומשמעותיים; להפיק ידע באמצעות ניווט בסביבות היפרמדיה לא-לינאריות; להעריך את איכות המידע ואת תקפותו ולהיות בעלי הבנה בוגרת ומציאותית של ה"כללים" המקובלים במרחב הממוחשב. המאמר מציע מסגרת מושגית מפורטת חדשה בעבור מיומנויות החשיבה הנכללות במונח "אוריינות דיגיטלית": חשיבה צילומית-חזותית (PHOTO-VISUAL THINKING); חשיבת שיעתוק (REPRODUCTION THINKING); חשיבה מסתעפת (BRANCHING THINKING); חשיבת מידע (INFORMATION THINKING) וחשיבה חברתית-רגשית (SOCIO-EMOTIONAL THINKING). שימוש במסגרת זו לצורך הערכה של איכות עבודתם של לומדים בסביבה דיגיטלית עשוי לספק לחוקרים ולמפתחים אמצעי תקשורת טובים יותר, שישפרו את יכולת העיצוב וההפקה של סביבות מכוונות-משתמש
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 61-78 |
Number of pages | 18 |
Journal | סקריפט: אורינות - חקר עיון ומעש |
Volume | 7-8 |
State | Published - 2004 |
IHP publications
- IHP
- Computer literacy
- Information science
- Literacy
- Thought and thinking