ملخص
מאז שנות השמונים של המאה הקודמת הוכרזו תריסר תוכניות תקשוב לאומיות של מערכת החינוך הישראלית. עבודה זו סוקרת את התוכניות תוך נסיון לבחון מה השתנה לאורך השנים בתפיסה של תקשוב מערכת החינוך, כמו גם מה נשאר ללא שינוי לאורך שנים רבות. העבודה מזהה דמיון רב בין התוכניות השונות בנוגע לנושאים כמו התקשוב כצורך לאומי, הצורך בספריית תכנים לאומית, והצורך בבניית תשתיות טכנולוגיות ואנושיות. לעומת זאת, הנושא של המחשב כמכונת למידה המחליפה את המורה הופיע בעבר אך נעלם בעשרים השנים האחרונות, וכך גם נעלם נושא הוראת המחשב כתחום דעת בשנות ה-90 לעומת זאת אנו רואים עלייה בחשיבות המחשב ככלי תומך בהתפתחות היחיד. העבודה מצביעה על תופעות של ספיראליות, חזרה על מטרות ישנות, היווצרות מטרות חדשות והיעלמותן של מטרות לאורך השנים. המחקר מניח תשתית לחקירת הקשר בין תוכניות התקשוב הלאומיות של מערכת החינוך לבין גורמים חברתיים, פוליטיים וטכנולוגיים. (מתוך המאמר).
العنوان المترجم للمساهمة | Three Decades of National ICT Programs in the Israeli Education System |
---|---|
اللغة الأصلية | العبريّة |
عنوان منشور المضيف | המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה |
ناشر | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
الصفحات | 31-37 |
عدد الصفحات | 7 |
مستوى الصوت | 6 |
حالة النشر | نُشِر - 2011 |
الحدث | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס השנתי למחקרי טכנולוגיות למידה 2011 - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, إسرائيل المدة: ١٧ فبراير ٢٠١١ → … https://www.openu.ac.il/innovation/chais2011/ |
!!Conference
!!Conference | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי |
---|---|
الدولة/الإقليم | إسرائيل |
المدينة | רעננה |
المدة | ١٧/٠٢/١١ → … |
عنوان الإنترنت |
IHP publications
- !!ihp