השפעות פערי העצמי ומסוגלות עצמית על למידה באמצעות מורה וירטואלי בסביבת למידה ממוחשבת

לילך אלון, אבנר כספי

نتاج البحث: فصل من :كتاب / تقرير / مؤتمرفصل

ملخص

The current research explored the effect of students' self-discrepancy and
self-efficacy on learning with a virtual instructor. It was hypothesized that
watching a virtual model performing a task in a professional manner increase
the discrepancies between actual and ideal self, decrease self-efficacy and
consequently reduce learning. The model was tested in two experiments, in
which 61 participants watched an avatar demonstrated how to play SpeedStacks in two conditions: professional and non-professional. Participants than
played the game and completed two questionnaires that measured their selfdiscrepancy and self-efficacy. The results were not conclusive. On the one
hand, we found correlation between self-discrepancy and self-efficacy, as
well as effective learning that was achieved by watching a virtual model. On
the other hand, manipulation of self-discrepancy was too weak. Watching the
avatar in the different conditions did not differentially affect selfdiscrepancies as well as self-efficacy. Learning a new task with an avatar is
possible.
العنوان المترجم للمساهمةThe Effect of Students' Self-discrepancy and Self-efficacy on Learning with a Virtual Instructor
اللغة الأصليةالعبريّة
عنوان منشور المضيفהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
العنوان الفرعي لمنشور المضيفכנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
ناشرהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
الصفحات 31ע-21ע
عدد الصفحات11
حالة النشرنُشِر - 2016
الحدثהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי:: הכנס האחד-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, إسرائيل
المدة: ١٦ فبراير ٢٠١٦١٧ فبراير ٢٠١٦
https://www.openu.ac.il/innovation/chais2016/

!!Conference

!!Conferenceהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי:
الدولة/الإقليمإسرائيل
المدينةרעננה
المدة١٦/٠٢/١٦١٧/٠٢/١٦
عنوان الإنترنت

IHP publications

  • !!ihp

بصمة

أدرس بدقة موضوعات البحث “השפעות פערי העצמי ומסוגלות עצמית על למידה באמצעות מורה וירטואלי בסביבת למידה ממוחשבת'. فهما يشكلان معًا بصمة فريدة.

قم بذكر هذا