ملخص
טענתו של מחבר המאמר היא שלפי תכנית הלימודים הרשמית של משרד החינוך, לימוד המקרא בבתי הספר הממלכתיים העל-יסודיים אמור להתנהל בקווים ביקורתיים המיוסדים על כלי מחקר פילולוגיים-היסטוריים. לדעתו, אין זו הדרך הנאותה ללמד את המקרא בבית הספר, הן בגלל ההשלכות התרבותיות והן בגלל הבעיות ההרמנויטיות הנובעות מהכרעה עקרונית זו. המחבר מדגיש שלוש נקודות: ראשית, התעלמותם של כותבי תכנית הלימודים מקיומן של גישות הרמנויטיות שפותחו במחצית השנה של המאה העשרים; שנית, הבעיות הפרשניות העולות מקריאה פשטנית של הטקסט המקראי הדל בפרטים תיאוריים אך רווי מנקודת מבט פרשנית; ושלישית, מעמדם התרבותי של שיעורי המקרא כסוכני החברות היחידים של עולם הידע היהודי בבתי הספר הממלכתיים בישראל.
العنوان المترجم للمساهمة | Teaching the Bible as 'Misreading’ |
---|---|
اللغة الأصلية | العبريّة |
الصفحات (من إلى) | 141-163 |
عدد الصفحات | 23 |
دورية | הגות: מחקרים בהגות החינוך היהודי |
مستوى الصوت | 8 |
حالة النشر | نُشِر - 2008 |
IHP publications
- !!ihp