ملخص
המחקר הנוכחי בדק כיצד משפיע אמצעי התקשורת על ביצוע מטלות הוראתיות ולימודיות. נבחנו שתי גישות תיאורטיות הפוכות: תיאורית עושר המדיה ופרדוקס העושר. 128 סטודנטים מהאוניברסיטה הפתוחה השתתפו בניסוי שבו תופעלו שיטת הלימוד (הוראה ישירה לעומת הבניה בלימוד משותף), קושי החומר הנלמד ואמצעי התקשורת. זוגות של משתתפים לימדו זה את זה (הוראה ישירה) או למדו יחד (הבניה) כיצד לפתור שאלות הגיון ואנלוגיות, כשהתקשורת ביניהם מתבצעת באמצעות תוכנת Skype. מחצית הזוגות שוחחו רק באמצעות הרכיב הקולי בתוכנה זו והמחצית השנייה עשתה שימוש גם ברכיב החזותי. הממצאים תמכו בתיאורית עושר המדיה, בניגוד לתמיכה המעטה לה זכתה עד כה במחקרי מעבדה. בלימוד חומר קשה, נמצא שהישגי הלומדים באמצעות וידיאו היו גבוהים בהשוואה להישגי הלומדים באמצעות אודיו. מאידך, לא מצאנו תמיכה במודל פרדוקס העושר, שהוצע על ידי Robert and Dennis (מתוך המאמר).
العنوان المترجم للمساهمة | Reserved Richness to the Owner:: For his Sake or Weakness? Examining the Influence of Media Richness on two Instructional Methods of Difficulty Learning Material |
---|---|
اللغة الأصلية | العبريّة |
عنوان منشور المضيف | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
ناشر | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
الصفحات | 129-136 |
عدد الصفحات | 8 |
حالة النشر | نُشِر - 2010 |
IHP publications
- !!ihp