אפקט הקפיצה: כיצד הפרש מסִפְרִָּי קטן מוביל לשינוי גדול

מירב שהם, שרית מולדובן, יעל שטינהרט

نتاج البحث: نشر في مجلةمقالةمراجعة النظراء

ملخص

צרכנים נתקלים לעיתים במידע מספרי לגבי מוצרים, כמו דירוג תכונות או מספרי גרסה. במאמר הזה אנו מראות כיצד שינוי מספרי קטן יותר (בשונה מגדול יותר) עשוי להגדיל את השיפור הנתפס שחל במוצר. מצאנו שכאשר דירוג המוצר או מספר הגרסה השתנה ממספר עשרוני לשלם (למשל מגרסה 2.4 לגרסה 3), המוצר נתפס כאטרקטיבי יותר מאשר אם השינוי הוא בין שני מספרים שלמים (למשל מגרסה 2 לגרסה 3), אף על פי שמבחינה מתמטית השינוי האחרון גדול יותר. האפקט הזה מתרחש כאשר משמעות המידע המספרי אינה ברורה, והצרכנים מנסים להסיק אותה מהמספר עצמו. צרכנים מסיקים כי המספר העשרוני הוא חלק מסקלה מדויקת יותר, שבה המספרים העשרוניים הם ערכי ביניים והמספרים השלמים מסמלים קטגוריות. המעבר מעשרוני לשלם נתפס כדילוג על מספר ערכי ביניים ומעבר לקטגוריה הבאה. אנו מראות כי במצב כזה צרכנים מסיקים שהמוצר השתפר בצורה משמעותית ולכן הוא יותר אטרקטיבי. סדרה של מחקרים בהשתתפות מאות נבדקים מדגימה את התופעה ומדוע היא מתרחשת. (מתוך המאמר)
العنوان المترجم للمساهمةLeaps and tweaks: How a small numerical difference can have a big impact
اللغة الأصليةالعبريّة
الصفحات (من إلى)65-72
عدد الصفحات8
دوريةחידושים בניהול
مستوى الصوت9
حالة النشرنُشِر - 2021

IHP publications

  • !!ihp

قم بذكر هذا