אתגרים, הזדמנויות ואסטרטגיות של הוראה מרחוק בחירום במהלך ההתמודדות עם מגפת הקורונה

תמר ענבל-שמיר, אינה בלאו

نتاج البحث: فصل من :كتاب / تقرير / مؤتمرفصل

ملخص

This study describes teacher experience in leading Emergency Remote Teaching (ERT) in
K-12 and conducting blended synchronous and asynchronous instruction during the COVID19 pandemic. The purpose of this research was to understand the pedagogical, technological,
and organizational challenges and benefits of ERT, and to explore the pedagogical strategies
used by teachers. This study employed a qualitative research paradigm using a nation-wide
online sample, which included 133 elementary and secondary school teachers from Hebrewspeaking and Arabic-speaking schools in Israel. Participants were asked to share their
perspectives and experiences of ERT through open-ended questions in an online
questionnaire. The bottom-up analysis raised 1,822 statements reflecting teachers'
perceptions of pedagogical, technological, and organizational challenges (N=580) and
benefits of ERT (N = 827), as well as a variety of pedagogical distance learning strategies
used by teachers (N = 415). The study raises the need to turn a curse into a blessing and to
incorporate the experience of distance learning and online activities into the school agenda
on a regular basis in order to develop important digital competencies of teachers and students
and be prepared for the next emergency event. We discuss the implications of our findings
for educational theory and practice.
العنوان المترجم للمساهمةFacilitating Emergency Remote Teaching during COVID-19 Pandemic
اللغة الأصليةالعبريّة
عنوان منشور المضيفהאדם הלומד בעידן הדיגיטלי: ספר הכנס השישה-עשר לחקר חדשנות טכנולוגית וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס
العنوان الفرعي لمنشور المضيفהאוניברסיטה הפתוחה. המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה
المحررونיורם עשת, אינה בלאו, אבנר כספי, ניצה גרי, יורם קלמן, תרצה לוטרמן
مكان النشرרעננה
ناشرהאוניברסיטה הפתוחה, מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ע"ש צ'ייס
الصفحات162-175
عدد الصفحات13
حالة النشرنُشِر - 2021

IHP publications

  • !!ihp

بصمة

أدرس بدقة موضوعات البحث “אתגרים, הזדמנויות ואסטרטגיות של הוראה מרחוק בחירום במהלך ההתמודדות עם מגפת הקורונה'. فهما يشكلان معًا بصمة فريدة.

قم بذكر هذا