ملخص
אחד האתגרים העומדים בפני חוקרי טכנולוגיות חדשניות הוא פיתוח מתודולוגיות ומדדים שישפרו את התיאור והחיזוי של הטמעת והתפשטות טכנולוגיות בארגונים. גישה 'מונעת-נתונים' (data driven) היא בין המתודולוגיות העכשוויות בתחום זה. בעשורים האחרונים התפתחה גישה זו לכדי תחום-דעת עצמאי, המכונה 'בלשנות הקורפוס' (Corpus Linguistics) - תחום המבוסס על שימוש באלגוריתמים משוכללים לעיבוד שפה טבעית (Natural language processing) - אלגוריתמים המשמשים לחקירת מאפיינים לשוניים, מבניים ותוכניים, של טקסטים. במחקר הנוכחי נעשה שימוש בעיבוד כזה על בסיס נתונים של מאמרי כנסי צ'ייס לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה בשנים 2014-2006, על מנת לזהות את המונחים הייחודיים (מילים וצירופי מילים) למחקרים בתחום טכנולוגיות הלמידה. מניתוח הממצאים בתהליך ממצה (exhaustive) של כל מילות התחום, נמצא במפתיע כי המונחים הנפוצים ביותר במחקרים בתחום (למשל: 'תלמיד', 'מורה', 'סטודנט') וגם צירוף המילים הנפוץ ביותר (פנים-אל-פנים) הם דווקא מתחום הפדגוגיה ולא מתחום הטכנולוגיה. הממצאים הצביעו על הפוטנציאל ועל המגבלות של הגישה מונעת-הנתונים לזיהוי תמורות לאורך זמן בתחום טכנולוגיות הלמידה. (מתוך המאמר)
اللغة الأصلية | العبريّة |
---|---|
عنوان منشور المضيف | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה |
مكان النشر | רעננה |
ناشر | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
الصفحات | 101-113 |
عدد الصفحات | 13 |
مستوى الصوت | 11 |
حالة النشر | نُشِر - 2016 |
IHP publications
- !!ihp