ملخص
עלילת הסרט 'אוונטי פופולו' נפתחת בתמונה של שני חיילים מצרים שנותרו לבדם במדבר סיני ביום שלאחר סיום מלחמת ששת הימים. דרך נקודת המבט של המנוצחים משורטטים קווים לא מוכרים של החוויה המכוננת של הישראליות - חווית הצבא. המחבר מנתח את הסרט באמצעות מספר כלים תיאורטיים: בחינת יחסי הכוח בתוך מרחב המלחמה כפי שהוגדרו על יגי ז'יל דלז ופליקס גואטרי בחיבור 'נומדולוגיה - מכונת מלחמה'; המושג דה-טריטוריאליזציה' שאתו טבע דלז; תבנית ז'אנר הראליזם הפנטסטי כפי שהוגדר על ידי חוקר התרבות צווטן טודורוב וז'אנר הראליזם המאגי בנוסח של פרדריק ג'יימסון.
اللغة الأصلية | العبريّة |
---|---|
الصفحات (من إلى) | 68-83 |
عدد الصفحات | 16 |
دورية | מכאן |
مستوى الصوت | 13 |
حالة النشر | نُشِر - 2013 |
IHP publications
- !!ihp
RAMBI publications
- !!rambi