מחקר משווה של חברות מקוונת וחברות פנים אל פנים בקרב תלמידי בתי ספר בישראל

מיכל אהרון, ערן חיות, יורם עשת

نتاج البحث: فصل من :كتاب / تقرير / مؤتمرمنشور من مؤتمر

ملخص

החדירה הרחבה של טכנולוגיות התקשורת הדיגיטלית, הובילה בשנים האחרונות להתפשטותה של תופעת החברות הוירטואלית. המחקר הנוכחי מתמקד בחקר מאפייני וחוויית החברות בקרב בני נוער מבתי ספר בישראל, תוך השוואה בין ממדי החברות הוירטואלית והחברות המסורתית. השוואה זו אפשרה לבחון את אופייה וממדיה של החברות הוירטואלית ובמה היא שונה או דומה לחברות המסורתית פנים אל פנים. נתוני המחקר נאספו באמצעות שאלונים שהועברו בין בני נוער. ממצאי המחקר מצביעים על כך שהחברות הוירטואלית נפוצה בקרב בני הנוער (לכשליש מהמשתתפים יש חבר וירטואלי אחד לפחות) ושהיא אינה מוגבלת לבעלי נטיה טכנולוגית או לקבוצה מובחנת של בני נוער. כמו כן, נמצא שבני נוער המקיימים קשרי חברות וירטואלית, נוטים בממוצע לעסוק פחות בפעילויות חברתיות כחברות בתנועות נוער. יחד עם זאת, על אף נפיצותה היחסית של החברות הוירטואלית, החברים האינטרנטיים מדורגים בדרך-כלל במקום נמוך יותר מהחברים פנים אל פנים. (מתוך המאמר).
اللغة الأصليةالعبريّة
عنوان منشور المضيفהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
ناشرהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
الصفحات10-16
عدد الصفحات7
حالة النشرنُشِر - 2010

IHP publications

  • !!ihp

قم بذكر هذا