ملخص
תהליכי למידה בקורסים מקוונים לכימיה כללית נבחנו במטרה לאפיין את ארגון הלמידה ולזהות אינדיקטורים המנבאים את הצלחת הסטודנטים בקורס. המחקר התמקד במעורבותם של הסטודנטים בתהליכי הלמידה תוך בחינת שישה ממדים של הכוונה עצמית: הצבת מטרות, סביבה לימודית, אסטרטגיית למידה, ניהול זמן, חיפוש עזרה והערכה עצמית. שלושה קורסיםמקוונים בכימיה כללית שנלמדו בין השנים 2016-2020 (סה"כ 7 סמסטרים) נחקרו בשיטה מחקר מעורבת המשלבת ראיונות מובנים למחצה וטכניקות של כריית נתונים. מודלים של רגרסיה לוגיסטית פותחו, ומתוכם עולה כי סטטוס הגשת מטלת הבחירה הראשונה בקורס בשבוע החמישי ודפוס פתיחת הווידאו המצטבר של הסטודנטים עד השבוע השביעי משמשים כמנבאים חזקים להצלחת הסטודנטים. ממצאים אלו מדגישים את החשיבות של ניהול זמן וכיצד בחירות שסטודנטים עושים בנוגע לתהליך הלמידה שלהם במהלך הקורס, משפיעות על פוטנציאל ההצלחה שלהם. על בסיס מחקר זה מפורטות דרכים בהן מוסדות ומרצים יכולים להשתמש במודלים לזיהוי דפוסי למידה בקורסים מקוונים לצורך חיזוי התמדה בלמידה, עיצוב התערבויות באמצעות סדנאות ייעודיות ופיתוח דוחות מקוונים כחלק מסביבת הלמידה. (מתוך המאמר)
اللغة الأصلية | العبريّة |
---|---|
عنوان منشور المضيف | האדם הלומד בעידן הדיגיטלי: ספר הכנס השסעה-עשר לחקר חדשנות טכנולוגית וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס |
العنوان الفرعي لمنشور المضيف | האוניברסיטה הפתוחה. המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה |
المحررون | יורם עשת, אינה בלאו, אבנר כספי, ניצה גרי, יורם קלמן, תרצה לוטרמן, יעל סידי |
مكان النشر | רעננה |
ناشر | האוניברסיטה הפתוחה, מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ע"ש צ'ייס |
الصفحات | 17 (2022), ע68-ע78 |
حالة النشر | نُشِر - 2022 |
IHP publications
- !!ihp