ملخص
המחברים מציגים את סיפורה של יוזמה חינוכית מקומית, בית הספר יאפא ביפו. מתוך משא ומתן מתמשך בין צוות בית הספר והורי התלמידים לבין הכנסייה הנוצרית האורתודוקסית, שבמסגרתה הוקם תחילה בית הספר, נולד בית הספר הדמוקרטי העצמאי יאפא. לעומת צוות ההוראה בבית הספר שבחנה פינסון, הרואה בעשייה החינוכית ובעשייה הפוליטית שני תחומים נפרדים, קהילת ההורים והמחנכים בבית הספר יאפא מבקשת להתמודד במסגרת המרחב הבית ספרי עם המתח שבין חינוך לזהות קולקטיבית לבין טיפוח התלמיד כאינדיבידואל. הכותבים מראים כיצד מצא בית הספר את הדרך לשלב מצוינות הישגית עם חינוך לזהות ערבית פלסטינית. מחקר זה עוסק בהתמודדות מקומית של הורים ומורים מקרב האליטה הערבית בישראל, המבקשים למזג ערכים אוניברסליים של טיפוח ומימוש עצמי עם פיתוח זהות לאומית פרטיקולרית. (מתוך המאמר)
اللغة الأصلية | العبريّة |
---|---|
عنوان منشور المضيف | פרקטיקה של הבדל בשדה החינוך בישראל |
العنوان الفرعي لمنشور المضيف | מבט מלמטה |
المحررون | יוסי יונה, ניסים מזרחי, יריב פניגר |
ناشر | מכון ון ליר |
الصفحات | 225-257 |
عدد الصفحات | 33 |
رقم المعيار الدولي للكتب (المطبوع) | 9789650206635 |
حالة النشر | نُشِر - 2013 |
IHP publications
- !!ihp
RAMBI publications
- !!rambi
- Jewish-Arab relations -- Israel
- Palestinian Arabs -- Education -- Israel