יאפא היא بافا: בחירה, זהות ומקום בבית הספר הערבי הדמוקרטי יאפא

גל לוי, מחמוד מסאלחה

نتاج البحث: فصل من :كتاب / تقرير / مؤتمرفصل

ملخص

המחברים מציגים את סיפורה של יוזמה חינוכית מקומית, בית הספר יאפא ביפו. מתוך משא ומתן מתמשך בין צוות בית הספר והורי התלמידים לבין הכנסייה הנוצרית האורתודוקסית, שבמסגרתה הוקם תחילה בית הספר, נולד בית הספר הדמוקרטי העצמאי יאפא. לעומת צוות ההוראה בבית הספר שבחנה פינסון, הרואה בעשייה החינוכית ובעשייה הפוליטית שני תחומים נפרדים, קהילת ההורים והמחנכים בבית הספר יאפא מבקשת להתמודד במסגרת המרחב הבית ספרי עם המתח שבין חינוך לזהות קולקטיבית לבין טיפוח התלמיד כאינדיבידואל. הכותבים מראים כיצד מצא בית הספר את הדרך לשלב מצוינות הישגית עם חינוך לזהות ערבית פלסטינית. מחקר זה עוסק בהתמודדות מקומית של הורים ומורים מקרב האליטה הערבית בישראל, המבקשים למזג ערכים אוניברסליים של טיפוח ומימוש עצמי עם פיתוח זהות לאומית פרטיקולרית. (מתוך המאמר)
اللغة الأصليةالعبريّة
عنوان منشور المضيفפרקטיקה של הבדל בשדה החינוך בישראל
العنوان الفرعي لمنشور المضيفמבט מלמטה
المحررونיוסי יונה, ניסים מזרחי, יריב פניגר
ناشرמכון ון ליר
الصفحات225-257
عدد الصفحات33
رقم المعيار الدولي للكتب (المطبوع)9789650206635
حالة النشرنُشِر - 2013

IHP publications

  • !!ihp

RAMBI publications

  • !!rambi
  • Jewish-Arab relations -- Israel
  • Palestinian Arabs -- Education -- Israel

قم بذكر هذا