הפקולטה ללימודי ההונאה: התמודדות עם הונאה בלמידה באקדמיה - החטא ועונשו

עדי פרידמן, אינה בלאו, יורם עשת

نتاج البحث: فصل من :كتاب / تقرير / مؤتمرفصل

ملخص

בשנים האחרונות, תופעת ההונאה בלמידה ‏(academic dishonesty) ‏ תופסת תאוצה בקרב סטודנטים באקדמיה, כאשר חלק לא מבוטל ממנה מתבצע בסיוע כלים טכנולוגיים כגון טלפונים חכמים ורשתות חברתיות. מחקר זה מתמקד בתופעת ההונאה בלמידה באקדמיה, עם וללא כלים דיגיטליים. מטרת המחקר היא לנתח את מקרי ההונאה בלמידה הנפוצים בקרב סטודנטים, את הסיבות אשר הובילו את הסטודנטים לביצוע ההונאה וכן את חומרת העונשים שקיבלו בעקבות גילוי ההונאה. תופעת ההונאה בלמידה מנותחת במחקר בעזרת המודל של סוגי הונאה בלמידה Pavela (1997), המורכב מארבעת סוגי ההונאה: רמאות - שימוש מכוון בחומר לימוד אסור; פלגיאריזם - שימוש בתכנים של אחרים ללא ציון המקור; פברוק - המצאה מכוונת של מידע; סיוע לאחרים. (מתוך המאמר)
العنوان المترجم للمساهمةThe Faculty of Dishonesty Studies: Coping with Academic Dishonesty in Academia – Crime and Punishment
اللغة الأصليةالعبريّة
عنوان منشور المضيفהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה
ناشرהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
الصفحات250-251
عدد الصفحات2
حالة النشرنُشِر - 2015

IHP publications

  • !!ihp

قم بذكر هذا