ملخص
המאמר משרטט את התפתחות דמותו של הפלסטיני בקולנוע הישראלי בעקבות ספריה של נורית גרץ "סיפורת ישראלית ועיבודיה לקולנוע" (1993) ו"נוף בערפל: המרחב והזיכרון הההיסטורי בקולנוע הפלסטיני" (2006). באמצעות סקירה של ארבעה סרטים - שלושה ישראליים ואחד פלסטיני - "חיוך הגדי" (שמעון דותן, 1986), "החולמים" (אורי ברבש, 1989), "נישואים פיקטיביים" (חיים בוזגלו, 1989), ו"פזילה" (סובחי א-זוביידו, 2001), המאמר מעלה את הטענה, ולפיה דמותו ההרואית של הפלסטיני שהופיעה בקולנוע הישראלי, עברה גלגולים שונים החל בדימויו כאחר וכלה בהיפרדות ממנו מתוך הבנה כי איש אינו מוסמך לספר את סיפורו של האחר. (מתוך המאמר)
اللغة الأصلية | العبريّة |
---|---|
عنوان منشور المضيف | זהויות בהתהוות בתרבות הישראלית (קובץ בעריכת סנדרה מאירי, יעל מונק, עדיה מנדלסון-מעוז, ליאת שטייר-לבני) |
مكان النشر | רעננה |
ناشر | האוניברסיטה הפתוחה |
الصفحات | 442-457 |
عدد الصفحات | 16 |
رقم المعيار الدولي للكتب (المطبوع) | 9789650613778 |
حالة النشر | نُشِر - 2013 |
IHP publications
- !!ihp
RAMBI publications
- !!rambi